Hybridný dron

0

Problémom dronov poháňaných výhradne elektrickou energiou je výdrž  batérií. Batérie vyrábané dnešnými technológiami nie sú schopné poskytnúť dostatok kapacity pre dlhšie lety multikoptér, čím sa znižuje možnosť ich priemyselného nasadenia. Súčasné profesionálne multikoptéry sa udržia vo vzduchu približne pol hodinu.

Tento problém sa rozhodla riešiť americká spoločnosť Top Flight Technologies jednoduchým spôsobom – na klasickú hexakoptéru poháňanú elektrickými motormi a LiPo batériami pridala  palivový motor generujúci pomocou alternátora elektrický prúd, ktorý počas letu dobíja batérie. Pred časom predstavila svoj nový produkt – hybridný dron Airborg H6 1500, ktorý demonštruje takýto kombinovaný zdroj energie.

Dron disponuje 5KW benzínovým motorom s 11.3 litrovou nádržou a 16 000 mAh klasickou LiPo batériou. Deklarovaný letový čas výrobcom sú minimálne 2 hodiny, čo výrazne prevyšuje súčasné riešenia, preto je pravdepodobné, že produkt si nájde svoje uplatnenie. Dôvodom výhodnosti takéhoto kombinovaného riešenia je hustota energie na kilogram, ktorá je uskladnená v jednom litri benzínu. V súčasnosti je tento pomer neporovnateľne výhodnejší pre fosílne palivo, ako pre uskladnenú elektrickú energiu.

Porovanie hustoty energie

Porovanie hustoty uskladniteľnej energie

Rýchlosť dronu dosahuje 64km/h a jeho nosnosť je ďalších 9kg, ktorú je možné zrejme využiť na pridanie ďalšieho paliva a tým zvýšiť maximálnu dĺžku letového času. Spoločnosť presne nešpecifikovala cenu zariadenia, avšak v tlačovej správe uvádza, že by mala byť nižšia ako 50 000$.

 

 


Zdroj: http://www.tflighttech.com/products.html
Zaujal vás tento článok ? Podeľte sa o neho !

Diskusia